top of page

toogtyve

Hej

Ook deze keer ga ik over 2 weken schrijven omdat ik vorige keer geen tijd had. In deze blog kom je te weten waarom.

Vorige week begon het met vakantie. België had 2 weken vrij, ik 1.

Deze hele week is mijn vriend Rob op bezoek geweest. Het was erg fijn om hem terug te zien. We hebben deze week veel bezocht. Voor de derde keer heb ik hem Kopenhagen laten zien. Andere dingen die we hebben bezocht zijn het Kronborg kasteel (UNESCO), van deze plek kon je Zweden zien. Het is een prachtig kasteel en zeker de moeite waard. Ook ben ik een dag naar school geweest om aan mijn handpop te werken aangezien het festival eraan komt. Het was deze week enorm slecht weer waardoor we niet veel konden doen. Ook mijn broer en zijn vriendin zijn in deze week 3 dagen op bezoek geweest. We zijn samen naar Tivoli, een pretpark in Kopenhagen, geweest. Het is een erg mooi park, maar de attracties waren iets te wild voor mij. Na deze week moest ik alweer afscheid nemen. Nog maar een maand zal ik in het prachtige Kopenhagen verblijven. Wat zal ik het missen!

Dan deze week. Ik had een drukke schoolweek. We moeten volgende week het festival doen voor meer dan 130 kinderen van de lagere school. We moeten een theatershow opvoeren met zelfgemaakt handpoppen. Deze week was dan vooral repeteren en aanpassen. Hierdoor heb ik buiten de Deense les niet veel anders kunnen doen.

Maar dinsdag was het mijn verjaardag.Ik dacht dat deze dag een normale schooldag ging zijn met enkele felicitaties van mijn klas, maar dit was helemaal anders. Toen ik in de klas kwam, zongen ze een liedje voor mij en hadden ze appelsap en taart. Deze taart (lemoncake, mijn favoriete taart) was met liefde gemaakt door Lorna. Lorna en Patricia (mijn buddies hier) hadden zelfs een cadeautje voor mij! Ze hadden zelf een kalender gemaakt met allemaal foto's van ons. Ik was dan ook erg blij, maar vooral verrast en dankbaar. Ook Line had een cadeautje. Ze had zelf een kader gemaakt en met de letters van mijn naam een bijpassend woord voor. Ik vond de woorden die ze had gekozen erg mooi.

Daarna zijn we met bijna heel de klas iets gaan drinken en met enkele frietjes gaan eten. De frietjes waren lekker, maar niets kan op tegen die lekkere frietjes van Zoersel. Het was dus een erg leuke verjaardag.

Zaterdag heb ik heel de dag voor mijn bachelor gewerkt en zondag hadden Lorna en Patricia nog een verrassing. Wel, eigenlijk was het geen verrassing. Ze weten dat ik nieuwsgierig ben en ze vonden het oh zo leuk om dit geheim te houden tot we op de bestemming waren. Het was een ander pretpark net buiten Kopenhagen. Bakken heet het. Enkele van de klas zaten mee in het complot. Het was een leuk pretpark. Ik vond het leuker dan Tivoli en heb me dan ook erg geamuseerd.

Ik ben helemaal klaar voor een nieuwe week!

Hej hej


bottom of page